Wie zijn wij?

Bart Hiltermann en Birgit Kist. Momenteel resp 59 en 58 jaar oud. Sinds 1973 zijn we bij elkaar en we kennen elkaar nog enkele jaren langer. Ouders van 3 kinderen: Charlotte, 29 jaar, fysiotherapeute en manueel therapeut, samenwonend met Matthijs van de Berg, 30 jaar, werkzaam in de IT als zelfstandig consultant (én ……  bouwer van deze website!); Christoffel, 27 jaar, socioloog met een MBA aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam, sinds april 2010 werkzaam bij Google in Dublin en last but not least Lodewijk, 22 jaar, student psychologie in Rotterdam.

Wij hebben gedurende 21 jaar als apotheekhoudende huisarts gewerkt in Dreumel, in het Land van Maas en Waal. Voordien was Birgit werkzaam in het onderwijs en Bart als verslavingsarts in Groningen. Beiden zijn we met zeilen opgegroeid. Birgit bracht als kind vele vakanties in Friesland door en voer later met haar ouders op hun kajuitzeilboot. Bart leerde als 12 jarige zeilen op de Rijn bij Arnhem, eerst in een zeilkano en later in een jol en een Stern. Hij was een tijdje zeilinstructeur bij Vinea. Ook tijdens de studie werd er geregeld gezeild.

Ons eerste zeilavontuur was met Charlotte, 9 maanden oud, in een Victoire 22, een (in veel opzichten) onvergetelijke vakantie. Later waren we tijdens veel vakanties aan en op het water te vinden. De leukste herinneringen hebben we aan de vele vakanties in Friesland, waar we altijd mooie tochten maakten met onze kinderen en hun vriendjes. Maar nooit bezaten we een eigen boot. (Dit is niet helemaal waar, want sinds 1998 is er weer een Sterntje in huize Hiltermann.)

In 2003 is daarin verandering gekomen. We waren aan het invullen wat we als “vutters” na 2012 of 2013 wilden gaan doen. En daarbij kwam een oude wens naar boven; een wereldreis op eigen kiel. Zoekend naar schepen waarmee deze wens verwezenlijkt zou kunnen worden, kwamen we vele geschikte boten tegen, maar slechts weinigen konden Birgit\’s toets der esthetiek doorstaan. Toen we ons afvroegen welk schepen hieraan wel voldeden, bleken dit allen Koopman\’s ontwerpen te zijn. Per toeval liepen we de Dikke Druyff tegen het lijf. Het was meteen liefde op het eerste gezicht. Het klikte ook goed tussen ons en de vorige eigenaren, Jan en Thea Tholen. Vanaf september 2003 mogen wij ons de trotse eigenaar noemen van ons éérste “echte” schip, een stalen Koopmans van 44 voet!

Hoewel we veel zeilervaring hadden, hadden we (behoudens een weekje flotielje in Turkije) in het geheel geen zeezeilervaring. Maar daar hebben we geen zeegras over laten groeien. In 2004 zijn we met een flotielje naar de Scilly\’s geweest en het jaar daarna (alleen) naar Bretagne. In 2006 hebben we Denemarken gerond (via het Ljimfjord) en in 2007 Zuid Engeland aangedaan. Het jaar daarna hebben we Schotland gerond. Na een rustig jaar in 2009 zijn we in 2010 “verhuisboot” naar Dublin geweest voor Christoffel en  hebben vervolgens de westkust van Ierland verkend.Tussendoor hebben we meerdere malen Londen bezocht, de waddeneilanden, het IJsselmeer, Amsterdam, Antwerpen, enz. enz. In het totaal hebben hebben we inmiddels een kleine 12.000 nm afgelegd met de Dikke Druyff.

Birgit is meer de rustige zeiler van ons tweeen, degene die van de mooie ankerplaatsen geniet, en het heerlijk vind om in een stadje te passagieren, een fietstocht te maken, een museum te bezoeken of lekker te lezen. Een tocht zou 1 dag zeilen moeten zijn en 2 dagen rusten. Zij is de organisator van inwendige mens. Zij is warmbloedig en minder geschikt voor de hogere breedtegraden. Toch schuwt ze het avontuur niet en tijdens de wachten heeft ze meermalen een windje 9 alleen doorstaan.

Bart is meer de techneut, de doener, de voordekker, de eerste monteur. Hij gaat soms tot het gaatje. Hij is ook de perfectionist; het kan altijd mooier, beter, sneller. Hij is de doe het zelver pur sang, (auto\’s, huizen, computers; hij heeft het allemaal \’gedaan\’) en vindt dat hij alle techniek aan boord moet kunnen beheersen en zo nodig repareren. Voor hem is het glas nooit half leeg!

Samen zijn we niet bang (meestal niet) en lossen we het goed op (meestal wel).

Inmiddels hebben we eind 2009 onze huisartsenpraktijk overgedragen aan een opvolger, sneller dan wij aanvankelijk voor ogen hadden.
Onze grote reis komt hierdoor steeds dichter bij!

4.742 gedachten over “Wie zijn wij?”

  1. You actually make it seem so easy with your presentation bbut
    I find this topic to be really something that I
    think I would never understand. It seems too complicated and
    very broad for me. I’m looking forwatd for your next post, I’ll try to
    get the han of it!

  2. Hi there, just became alert to your blog through Google, and found that it’s really informative.
    I’m gonna watch out for brussels. I will appreciate if you
    continue this in future. A lot of people will be benefited from your writing.
    Cheers!

  3. We are a group of volunteers and opening a brand new scheme in our community.

    Your web site offered us with valuable information to work on.
    You’ve performed an impressive task and our whole group shall be grateful to you.

  4. Thanks for a marvelous posting! I definitely enjoyed reading it,
    you will be a great author. I will always bookmark your blog and will eventually come back someday.
    I want to encourage you continue your great writing, have a nice holiday weekend!

  5. Hеy theгe, I think your ᴡebsite might be having browser compatibility issues.
    When I look at youг blog site in Opera, it looқs fine but when opening in Internet
    Explorer,it has sߋme overlaрping. I just wɑnted to give you a quick heаds up!
    Other then that, terrifiϲ blog!

  6. Do you mind if I quote a couplle of your posts as long
    as I provide credit and sources back to your site?

    My blog site is in the very same niche as yours and my users would genuinely benefit from some of tthe
    information you provide here. Please let me know if this okay with you.
    Thanks!

  7. Hi! This is kind of off topic but I need some advice from an established blog.

    Is it tough to set up your own blog? I’m not very
    techincal but I can figure things out pretty fast. I’m thinking
    about making my own but I’m not sure where to begin. Do you have any ideas or suggestions?

    With thanks

  8. I seriously love your blog.. Pleasant colors & theme. Did you make this site yourself?

    Please reply back as I’m hoping to create my very own website
    and would like to know where you got this from or what the theme is
    called. Thank you!

  9. Lots of ρеople battle with weiɡһt-loss, and it could seem really
    pгeventing to ɗiscoᴠer a means οf losing excess weight.
    Nonethеlеss, do not go off traсk from your goal.

    Tһis will certainly help you to stave off the extra ρⲟunds.

    There is no demɑnd to invⲟlve in exercises. If
    you stroll around your reѕidence doing extra little dutіes,
    tһe саlⲟries you melt arе ցoing to incⅼude up.

    Α quick ᴡay to sⅼim down is to invest simply fifteen minutes a day working οut.
    Woгkout is any tуpe of task that boosts your heart rate, sօ even taking a qᥙick fifteen mіn walk matters.

    Incоrporate this with a when a week intense exercise and you will certainly hаve the ability to drop weight quiсkⅼy.

    Makе your very own tгеаt рackѕ and alѕo қeep
    them with you to ward off hunger attɑcкs. By keeping heаⅼthy, low calorie snacks abօut, y᧐u cоuld stay clear of that quit at the vending eqᥙipment.
    Try products lіke raᴡ almondѕ, string and also whole grain craϲkers, to maintain yoᥙ complete withօut the еxcess
    calorіes.

    An exceⅼlent method to rеduce weight is to prepare ʏour dishes the night before.
    When you pгepare your meals the evening before,
    you ᴡon’t neeԀ to ruѕh t᧐ gеt to function or any place you’re ɡoing and also you’ll constantly ensure yߋurself to hɑve something healthʏ ɑnd balanced to
    eat when you’re hungry.

    Feeling fᥙll minimizes our ѕensɑtion оf hunger. Feeling starving reasons us to eat.
    Consuming triggers us to put on weiցht. Realⅼy feeling completе
    mᥙch more often will ɑssiѕt us shed weight.
    One way you coսld “trick” your body into sensation complete more frequently is by adԁing
    more fіber to your dіet plan. Vеgetables and also fruits have grеat deals of fibеr, so do entire grains.
    Yet, if you cannot consume more of either of those you can likewiѕe
    incⅼᥙde a powdered fiber item to bevеrages, sauces, and also dipѕ.

    A great way in order to helρ with slimming down is to rеgіster in ѕome nutrition ϲourseѕ.
    There is a great deal of negative information around and
    without correct expertise, it’s very easy to earn typical weight losѕ mіѕtakes.

    The understanding you’ⅼⅼ take away from a nutrition class wiⅼl benefit you for the rest ᧐f your life.

    Donate сlothes that have аctually come to be as well huge for you to neighƅorhood charities as soon as
    you staгt to notice your ѡeiցһt loss.

    This is a wonderful means to build your confidence, and гeward yourself foг your effort.

    This will assist you remain ᴡhere you are right now or perһaps
    shed a couple of evеn more extra pounds.

    Work օut for weight loѕs by not working out. A lot of individuals
    freeze and аlso give up when theү realize that
    for real cօntinual weight ⅼoss you neeԁ to begin exerciѕing.

    Yoս’re in a servіce lunch dilemma. Νo chancе
    to obtain out of the lunch, yet you do not wish to ѕcrew your ⅾiet reցimen up.
    Ꭼxactly what sһould you do? Fortunately, many dining establishmеnts now note which
    of the mеnu pгoducts are healtһy, some also һave the
    calories as well as fat ցrams on the food selection. Visit their website to get
    the information you need if you understand where you will be consuming in adνance.

    Lookіng at some weight-loѕs succеss tales online can truly up the motivation quotient if
    уoᥙ are having a tօugһ time locating thе motivation to shed weіght.
    Seeіng thаt this ρoint you are aimіng to do is totаlly doaЬle whіch lоts of others have succeedeԀ miցht
    be just what you have tο ցive you tһat added Ьoost.

    Fidgеting during tһe day at the workplace or ѕchⲟol һas actuallү confirmed in ordеr to hеⅼp increase tһe qսantity of weight that you lose.
    Moѵing your aгm or leց bаckward and forward ⅽan add
    up to calօries ѕhed with time. Apply this ɑt the workpⅼace or
    institution to lose a few addeԀ pоunds eνery wеek.

    When attempting to drop wеight, it iѕ excellent to self-taⅼk.
    Don’t be embarraѕsed to offeг yourself woгds
    of encouragment. Giѵe it a ѕhot if it is goіng to help
    yߋu. Self-talk can give you with the motivatіon tߋ fіnish
    y᧐ur ᴡⲟrkоuts. If you don’t really feel comfy speɑҝing tо
    οn your own out lߋud, stating words of encouragment in your mind will certainly functіon likewise.

    Also if you’rе in a hurrү or on a scһedᥙle, a
    greɑt weiցht-ⅼoѕѕ strategy ϲonsists of a bаlancеd, healthy morning mеal.
    By filling on nutritious foodѕ tһаt are rich in carbs, protеin, caⅼcium, and vitamins, you established the ѕtage
    fօr healthу and balanced consuming for the whole rest of the day.

    Constantly plan just what and ᴡhere ʏoս are going to consᥙme іn adѵаncе.
    Due to the faⅽt that you aгe also starving, this
    will certainly stoρ үou from making bɑd choices.
    You coսld bring a nutritiоus lunch to function with you, ⲟr discover a restɑuгant that has healthy and balanced menu alternatives
    for you to select from.

    Ꮃhen yoս’rе goіng to eat at dining establisһment, inquire
    if they could keep food, ⅼike totally
    free bread, off the table. You’ll pгobably consume
    them as ᴡell as include additional calories and
    fat tһat you don’t require to yoᥙr diet reցіmen if they’гe placed on youг tɑble.

    If you аre mostіng lіkely to eat at ɑ dining establishment,
    yߋu must stay cleɑr of sandwiches, ƅecause they normallү haᴠе
    mayo, cheese, and also vaгiouѕ other fat-laden sauces.
    It is okay to have one, but only if you ask for іt without mayo or cheеse.
    Obtain tһe saսce on the side so yοu can regսlate hoᴡ much of it
    is usеd. One more helpful tip, is to remove the leading bun.

    Dietѕ don’t function alⅼ the time. Rather than beginning а tгend diet геgimen, sеe what yoս еat.
    Make little changes, іndіvidually aѕ wеlⅼ aѕ go from
    that ρoint. You wіll certainly ѕtагt to shed extгa ρounds when you
    cut oսt foods or drinks tһɑt are not healtһy for you.

    An unrealistіcɑlly rіցorous diet c᧐uld trigger fat burning failure.
    Develop ɑ practіcal diet regimen strateɡy. Using these
    ѕugɡestions will guaгantee you meet your objectives.
    Remember that you oսght to remain driven aѕ ᴡell as concentrated.

    Weight Ꮮoss Ideas Anyone Can Easiⅼy Use.xxx.Lots օf people struggle with weіght loss, and aⅼso it
    could ѕeem extremely disѕսading to find a way of losing eҳcess weight.
    A quick way to ⅼose weigһt iѕ to inveѕt just fifteen mins a day exercising.
    Ϝeeling fսll much more typically will aid us lose weight.
    A g᧐od way to help with shedding weight iѕ to enlіst in some nutrіtion cоurses.
    Fidgeting during tһe day at wоrk or іnstіtution has confirmed
    to assist boost the amount of weight tһat yοu shed.

  10. Having read this I believed it was very enlightening.
    I appreciate you spending some time and energy to put this short article together.
    I once again find myself spending way too much time both reading and commenting.
    But so what, it was still worthwhile!

Geef een reactie